Merkezi koram; yatay, dikey doğruların oluşturduğu bir eksene göre kurulan kademeli geçiştir.
Farklı biçim, renk, doku gibi ögelerin sayısının fazla olması kompozisyondaki sadeliği bozar.
Tasarı ilkeleri, uygarlıkların var olduğu her yere yayılması nedeniyle evrensel nitelikler taşır.
Aynı aralık, aynı biçim ve ölçü ile kurulan kompozisyonlarda hareket etkisi fazladır.
Simetri, biçimlerin aralıksız veya aynı aralıkta birbirine yönelerek bakmalarıdır.
Kompozisyondaki ögeler, düzenlendiklerinde yalnızca kendi anlamlarını taşır.
Kompozisyonda kullanılan ögelerin diğer ögelere göre baskın olması durumu ........ ilkesidir.
Tasarımı monotonluktan kurtaran ........ benzerliklerin düzenli tekrarıdır.
Kompozisyondaki birbirinden bağımsız unsurların aynı özelliklerde birleşmesi ....... oluşturur.
Açık tonlu zemin üzerinde bulunan şekillerin algılanabilmesi için ......... olması gerekir.
Nesne formunun nokta-çizgi, açık-koyu, doku gibi ögelerle ifade edilmiş hâline ........ denir.
Gestalt kuramına göre kompozisyonda farklı şekiller, tonlar vb. kullanılması .......... sağlar.
Gestalt kuramına göre tasarımdaki unsurların birbirini tamamlaması ...... oluşturur.
Bütün ögelerin küçük farklı değişimlerle, sıralı bir düzen takip etmeden tekrarlanması durumu aşağıdakilerden hangisidir?
Kompozisyondaki biçim, doku, renk gibi ögelerin benzerlikleri aşağıdaki tasarı ilkelerinden hangisini sağlamaz?
Eni, boyu ve derinliği olan, mekânda yer alan üç boyutlu gerçek nesneler aşağıdakilerden hangisi ile ifade edilir?
Aşağıdakilerden hangisi temel tasarımda "şekil" için söylenemez?
Aşağıdakilerden hangisi üç boyutludur?
Aşağıdakilerden hangisi kompozisyonda denge için söylenebilir?
Aşağıdakilerden hangisi tasarım ögelerinin belirli bir düzen içinde bir araya gelerek anlamlı bir bütün oluşturmasıdır?