Sanayi devriminde yaşam standartlarının yükselmesi toplumu olumsuz etkilemiştir.
Fotoğraf makinesinin icadı ressamlar arasında tartışmalara neden olmuştur.
Daha önce insan ve hayvan gücüne dayalı işler, sanayi devrimiyle birlikte makinelerle yapılmaya başlanmıştır.
İzlenimci sanatçılar, resimde ideal güzelliği amaçlamıştır.
İzlenimci sanatçılar, resimlerinde genellikle mitolojik konuları ele almıştır.
Cezanne, doğadaki nesnelere küp, silindir ve koni olarak bakılması gerektiğini savunmuştur.
İzlenimci ressamlar, eserlerini genellikle gün ışığında çalışmıştır.
Puantilist ressamlar, saf renkleri noktalar hâlinde yan yana kullanarak resim yapmıştır.
Sentetizm tekniğini Gustave Klimt geliştirmiştir.
Paul Cezanne Pont-Aven Okulunun öncü sanatçısıdır.
Lautrec, resimlerinde Paris eğlence hayatının günlüğünü tutmuştur.
Yeni sanat hareketi ABD’de ortaya çıkmıştır.
Gustav Klimt, grafi k sanatının gelişimine yön vermiştir.
“Vahşi hayvan” anlamına gelen “natüralizm” adı, bir eleştirmen tarafından sergilenen bir eseri aşağılamak amacıyla kullanılmıştır.
Kübizmin doğmasında önemli bir yeri olan Cezanne, ele aldığı konularda cisimleri kütlesel varlıklarıyla ve bu cisimlerin aralarındaki mesafeleri tam olarak vermek istemiştir.
Avrupa’nın siyasi, ahlaki, dinî bütün değerleri yok edilmeli ve mantığın yerini Freud’un bilinçaltı, düş, sayıklama ve çıldırma hâli almalıdır diyen sanat akımı “Dadaizm” dir.
Süprematizm, “sanat kendisini her türlü bağdan kurtararak objeden kopmalıdır” görüşünü savunur.
Kavramsal sanat akılcıdır ve düşünceyi temel alır, duyguyu temelden reddeder.
İzleyicinin mekânda yer değiştirmesiyle biçim değiştiren işler optik sanat ürünleridir.
“Parmak Eldiven” etkinliğiyle tanınan sanatçı Rebecca Horn’dur.