Çiçekler, insanların yaratılışları ile birlikte doğan, ……………………… kaynağıdır.
İlk olarak canlı çiçeklere ……………………… MÖ 2028-2000 yılları arasında ……………………… mezarlarında raslanmıştır. Mezarlar, kâseler içinde toplu hâlde bulunan buket şeklindeki çiçek resimleri ile süslenmiştir.
Tanzim kabına yerleştirilen çiçeklerin devrilmemesi ve sabit durmasını sağlamak için, kabın dip kısmına …………………………… oturtulması gerekir.
Çiçek düzenleyicisinin temel aracı ………………… Dalları budamada ve sapları ………………… kullanılır.
Çiçekler bahçeden sabah …………………… kesilmelidir. Bu işlem tazeliğinin korunması için önemlidir.
Otsu çiçekler sap doğrultusunda ……………………… ile kesilir. Daha kalın dallı çiçeklerlin sapları ise ……………………… kesilir.
Kesilmiş bir çiçeğin en iyi taşıma yöntemi ……………………… tutmaktır.
Dalların tepe kısmında bulunan küçük ve ……………………… kesilerek çiçeklerdeki solma yavaşlatılabilir.
………………………… düzenleme kavisli olarak yapılır. Ağırlık (ilgi merkezi) ortadadır. Hatlar ilgi merkezinden yukarıya, yanlara ve aşağıya doğru yayılarak …………………… tamamlar.
Düzenlemenin yüksek olduğu tanzim şekli ……………………… tanzimdir.
Yarım daire biçiminde ve merkezden dışı doğru açılarak yapılan tanzime ……………………… tanzim denir.
Abajurlar, genellikle ışığın gerekli olduğu yerlerde, yatakların veya oturma yerlerinin …………………… köşelerinin …………………… tarafına konulur.
Kumaş abajur yapımında abajurun modeli …………………… yapımına uygun olmalıdır.
Kumaş abajur çalışmasında abajurun kullanılacağı yer, kullanan kişinin zevki bakımından ………………… seçimi çok önemlidir.
Kumaş seçimi yapılırken kumaşın ışığı iyi iletmesi ve ışıktan …………………… özen gösterilmelidir.
Abajur teli üzerinden kalıp çıkarılırken ……………………… kalıbı ayrı çıkarılmalıdır.
Kumaş abajur çalışmasında kalıplar kumaşa uygulanırken mutlaka ……………………… yerleştirilmelidir.
Kumaş abajur çalışmasında ……………………… gereçleri kullanılacak yere ve kullanan kişiye göre değişebilir.
Abajur ve abajur ……………………… arasında bir bütünlük teşkil etmeli ve bir denge olmalıdır.
Aşağıdakilerden hangisi şapkada yüzü çevreleyen kısımdır?