Çizimleri anlamlı hâle getirmek için onların taranması gerekir. Tarama, seçili nesnelerin istenilen desen türü ile içine çizilmesidir.
Sabit eşya tefrişinde genellikle vitrifiye elemanları gösterilir( mutfakta evye tezgâh, banyoda lavabo, küvet, duş teknesi veya klozet vb.).
Sabit eşyalar önceden çizilip daha sonra plana aktarılması daha kolay olacaktır.
Hareketli eşya tefrişi genellikle günlük hayatta kullandığımız mobilya, beyaz eşya vb. eşyalar için yapılır.
Antet çizilen planın adeta kimliği gibi önem taşımaktadır.
Antette istenen klasik bilgiler dışında işin önemi gereği bazı bilgiler veya notlar da yazılabilir.
Çizilen planlar antet yapılmadan da projeyi onaylayacak makama çıkarılabilir.
Yazı kopyalama copy komutuyla istenilen yazının aynısı kopyalanabilir.
Çizim ortamında bir nesneyi oluşturan parça veya elemanların görüntülerinin ekranda gösterilmesi ve bu nesnelerin birbirinden ayırt edilebilmesi için “Layer” komutu kullanılır.
Katmanlar komutuna klavye ile ulaşılamaz.
Katman diyalog kutusunda “New” butonuna basılırsa seçili olan katmanın ismi değişir.
Sarkan menü komutları çizim ekranının üst kısmında bulunan komutlardır.
Katman çizgi tipi “Freeze” komutu ile değiştirilir.
Katman renginin değiştirilmesi için “Select Color” diyalog kutusu kullanılır.
Katmanlara çizgi ataması yapabilmek için “Layer Properties Manager” diyalog kutusunda bulunan “Linetype” sütunundaki “Continuous” seçilir.
Bir katman seçili iken “Current” butonuna basılırsa katmanın tüm özellikleri değişir.
Katman komut simgeleri çizim ekranına “Toolbars” diyalog kutusundan “Layouts” seçeneği işaretlenerek yerleştirilir.
Katman çizgi tipi “Lineweight” diyalog kutusu içinden belirlenir.
Oluşturulan katmanların kullanıma hazır olup olmadığı çizim ekranında bulunan komut simgeleri kontrol edilerek anlaşılır.
Kapı açılır izi çiziminde kullanılacak kesik çizgi tipini seçmek için “Linetype” diyalog kutusu kullanılır.