İlk Türk grafikerlerinden, İhap Hulusi, ......... .........., Ramiz Gökçe, Münih Fehim devletçilik politikasını destekleyen çalışmalarıyla toplumu yönlendirmişlerdir.
Hollwood film afişlerini tasarlayan ilk türk grafiker ............ ............'dir.
Bilboard,ülkemizde ilk kez .........tarihinde kullanılmıştır.
İlk afiş çalışması ...... ...... için hazırlanmıştır.
1909 yılında ilk Türk reklam şirketi olarak '.......... .......... ...........' kurulmuştur.
İlk ölüm ilanı ........- ... .........'de yayınlanmıştır.
İlk kağıt fabrikası .......... yılında ...........'da kurulmuştur.
Matbaada basılan ilk kitap ......... - .. ........... - ... .......... 'dür.
Matbaa, 14 Aralık 1727'de ........... ............ tarafından kurulmuştur.
19. yüzyılda Türk mimarların yerini Ermeni kalfalar almış ve Krikor Balyan’la anıtsal mimari etkinliğe ulaşan aynı aileden mimarlar büyük yapı işlerinde görevlendirilmiştir.
Ermeni asıllı bir Osmanlı yurttaşı olan Osgan Efendi, heykel bölümünün ilk ve tek hocasıdır.
Osman Hamdi kendi perspektifinden, içinden çıktığı kültürü tüm gerçekliğiyle ifade etmiştir.
1882’de kurulan Sanayi-i Nefise Mektebi’nin müdürlüğüne Şeker Ahmet Paşa getirilmiştir.
Şeker Ahmet Paşa’nın resimlerinde insanlara ve olaylara odaklı bir yaklaşım söz konusudur.
Osman Hamdi Bey resmin konu sorununa, Şeker Ahmet Paşa özellikle kompozisyona önem verirken, Süleyman Seyyid ışık ve renk gibi plastik unsurları ön plana çıkartır.
Türk izlenimcilerin öncüsü sayılan Halil Paşa, ışık ve renk çözümlemelerine özgün bir ayrım kazandırmıştır.
Türkiye’de Batılı anlamda resim sanatının başlatıcıları, büyük bir bölümü askeri okul çıkışlı olmayan ressamlardır.
Osmanlı minyatür sanatının en önemli özelliği gerçekçiliği ve belgeleyiciliğidir.
Ebruyu 20. yüzyıla günümüze taşıyan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
Çanakkale Zafer Anıtı’nın mimarı aşağıdakilerden hangisidir?