Yüzey oluşturmada, yüzeydeki poligon sayısını belirlemek için SURFTAB1 ve SURFTAB2 komutları kullanılır.
Yüzey modeller diğer yüzeyler ile birleştirilemezler.
Yüzey modellerde boşluklar açılamaz.
Yüzey modellere STRETCH komutu uygulanamaz.
Yüzey modellerin her bir tutamağının (gripslerin) konumları değişemez, sabittir.
Her yüzey modelin kendine özgü komutu ve oluşturma yöntemi vardır.
3DFACE komutu ile her türlü yüzeyi oluşturmak mümkündür.
Tel kafes modellere yüzeyler kaplanarak gerçeğe uygun resimleri elde edilebilir.
3B çizim yapabilmek için daima koordinat filtreleri (.X, .XY gibi) kullanmak gerekir.
3B uzayda doğrultuları kesişen nesnelere TRIM ve FILLET komutları uygulanabilir.
İzometrik olarak 2B olarak çizilmiş, 3B görünümlü çizimler de 3B model olarak işlem görür.
PLINE komutu ile 3B koordinat girişi yapılarak tel kafes görünümlü modeller oluşturulabilir.
3DPOLY komutu ile 3B koordinat girişi yapılarak tel kafes görünümlü modeller oluşturulabilir.
Line komutu ile 3B koordinat girişi yapılarak tel kafes görünümlü modeller oluşturulabilir.
Tel kafes şeklinde model, kolay seçim yapabilmek için kullanılır.
UCS ikonu 3B çizimlerde mutlaka açık olmalıdır
Gölgeli / boyalı görünüm için üst menü, komut satırı, araç çubuğu, 3D orbit aracı kullanılabilir.
Modeli çizgi (tel kafes) şeklinde görüntülemek için, FlatShaded seçimi yapılmalıdır.
3D Orbit komutu içinde gölgeli / boyalı görüntüleme yapılabilir.
Shademode komutu ile model sadece boyalı görüntülenir.