Doğada gördüğünüz bir çiçeğin cam üzerine aktarılmasına gerçekçi anlatım denir.
Stilizasyon, tabiattan alınan nesnelerin deformasyonudur.
Soyutlama, objenin kendi görünüşüne bağlı kalınmadan, yeni bir renk, çizgi ya da biçimle göze hoş gelecek şekilde tasarlanmasıdır.
Dengenin sağlanabilmesi için ögeler orta eksenin iki yanında eşit olarak sağlanır. Eksen yatay eğik ve dikeydir.
Değişken tekrar, biçimler arasındaki belirli mesafeler ve farklı yönlerde kullanılırsa oluşturulur.
Mavi en soğuk renk, kırmızı ve sarı en sıcak uç renklerdir.
Siyah ve beyaz ile bunlar arasındaki bütün griler yalın renklerdir.
Yakın etkili doku sıcak renkli, parlak görünümlüdür.
10 numaralı fırça ile ince çizgiler çizilebileceği gibi büyük lekelerde kolaylıkla yapılabilir.
Anadolu medeniyetlerin, taş ve bakır çağının en önemli merkezi Çatalhöyük ve Hacılardır.
Süsleme sanatlarının gruplandırılması yüzeyin hammaddesine göre yapılandır.
Hatti seramiklerinde geometrik süsleme ve renk kullanmamışlardır.
Motifler milletlerin yaşadığı dönemi, kültürünü ve yaşama biçimini en güzel anlatan öğedir.
Türkler İslam dinine girdikten sonra insan ve hayvan figürlerini kullanmamıştır.
En çok bilinen Hitit kralı Midas'tır.
Hititler renkli seramikler, dini törenlerde kullanmak üzere kabartma motiflerle süslenmiş vazo ve hayvan biçimli ritüel kaplarını oluşturmuşlardır.
Motif çoğaltılması gereken durumlarda ince kağıda, ışıklı masa, motifin üstünden geçirme, karbon kağıdı ile yapılır.
Motif çoğaltmada kullanılan kağıtların kalınlığı önemli değildir.
Karbon kağıdı yazmak ve kopya çıkarmak için yazı kağıtlarının arasına konulan bir yüzü boyalı kağıttır. Motif çoğaltmada kullanılmaz.
Sayma milimetrik kağıt üstünde desenin çizgi akışı izlenir ve kareler doldurularak desenin dış sınırları belirlenir.