Görüntüler içerisinde yaşanan ya da foto muhabiri tarafından izlenen olayın en can alıcı olanının ne olduğuna ilişkin görüntüleri yansıtan karenin yakalanması ve fotoğrafa yansıtılması gerekir.
Foto muhabiri "an"ı fotoğraflarken okurun gündelik hayatı ilgilendirmeyen ve rastlantısal olaylar içinde görüntüler beklediğinin bilincinde olmalıdır.
Foto muhabiri fotoğrafını çekerken gazetenin fotoğraf editörlüğünce düzeltmeye gerek kalmayacak şekilde çekmelidir.
Foto muhabirinin hedefi, okuyucunun hızlı algılayabilmesi için iletiyi açık bir şekilde iletmek olmalıdır.
Foto muhabirinin tek kaynağı vardır. O da haber müdürünün verdiği görevdir.
Foto muhabiri haber muhabirliği gibi bir konuda uzmanlaşır ve çoğunlukla uzman olduğu konuda fotoğrafını çeker.
Foto muhabiri kendinden istenen kareleri yakalayabilmesi için çekim yapacağı konu ve yer hakkında tam bilgi sahibi olmalı, ortam için gerekli donanımını sağlamalı ve planını önceden yapabilmelidir.
Fotoğraflayacağımız şey bir obje ise onu en iyi şekilde usanmadan defalarca çekmeden en güzel kareyi yakalamalıyız.
Hareketli konunun görüntüsünün elde edilebilmesi için nesnenin en az hareketli olduğu anda ve mümkün olan en yüksek enstantane değeri kullanarak çekebiliriz.
Foto muhabiri gideceği görevin niteliklerine göre donanımını hazırlamalıdır.
Nesnenin gerçek boyutunun fotoğraf boyutuna oranını çok da fazla dikkate almanın gereği yoktur.
Planlı çalışmak çekimleri planlayarak yapmak sonucun istenilen şekilde ortaya çıkmasını sağlayacaktır.
Randevu alınırken randevu ayarlayan kişiye konuyu tam olarak iletmek, gerekirse bazı soruları da yetkili kişilerin hazırlanabilmesi için bu aşamada vermekte fayda vardır.
Foto muhabiri, konuya ve duruma göre fotoğrafa estetik bir değer kazandırarak okuyucuların beğenisini toplama kaygısı taşımamalıdır.
Foto muhabiri riskleri her zaman göz önünde tutup gerekli önlemleri zamanında almalıdır.
Foto muhabirinin çekim yeri, ışık durumu, çalışacağı açıyı seçebilme özgürlüğü her zaman bulunur.
Çekim açısı için muhabirin başarısı, hangi açının daha doğru olduğunu sezme becerisine, reflekslerine ve temel bilgilerin değişkenleri değerlendirme yeteneğine bağlıdır.
Foto muhabirleri her türlü ortamda görüntü alacak şekilde teknik donanımlarını hazırlamalıdır.
Polisiye olay fotoğrafları çoğunlukla bir makro objektifle ya da çok yakından geniş açıyla çekilmelidir.
Fotoğraf, yazılı haber metninin inandırıcılığını artıran ve en önemli kaynak olarak kabul edilen bir materyaldir.